Annons

Problem Sirui Traveler 7C stativ kit

Produkter
(logga in för att koppla)

Henningway

Ny medlem
Har problem med att kulledshuvudet hackar när man panorerar, jag gillar att ha ett litet motstånd/dämpat när jag fotar. Men enligt fotoaffären och Sirui, så finns det ingen möjlighet till friktionsrotation i det kulledshuvudet (E-10). De säger att antingen friktionsfritt eller låst läge, på kulledshuvudet (men även i dialogen):cool:. Trivs bra med stativet, man får ju vad man betalar för.

Har ni liknande erfarenheter kring Sirui?
 
Nej, jag har bara goda erfarenheter av Sirui. Men jag har har bara köpt ett LH-10 Tilthuvud i prisklass med ditt stativkit.
Mitt resestativ kit inkluderade ett K-10 huvud med friktionsläsning och det är det bästa huvud jag testat. Sen har jag en PH-20 Gimbal också.
Så bara goda erfarenheter men så är prislappen högre också.
Det enda är väl att Sirui stativet inte riktigt är i klass med Gitzo stativen när det gäller känslan men då pratar vi helt andra prisnivåer.
 
Hittade den här blogg -posten och enligt den så ska man inte dra åt panorering för hårt eftersom skruven tydligen kan ge närken som man kan känna senare.
 
Har problem med att kulledshuvudet hackar när man panorerar, jag gillar att ha ett litet motstånd/dämpat när jag fotar. Men enligt fotoaffären och Sirui, så finns det ingen möjlighet till friktionsrotation i det kulledshuvudet (E-10). De säger att antingen friktionsfritt eller låst läge, på kulledshuvudet (men även i dialogen):cool:. Trivs bra med stativet, man får ju vad man betalar för.

Har ni liknande erfarenheter kring Sirui?

Deras huvud i K serien är bland de bästa jag sätt. Har dock haft liknande problem med deras PH-20 gimbal. Tog nog i lite väl mycket när jag drog åt panorama skruven för att kamera och objektiv inte skulle flaxa runt när jag bar det på axeln.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.