ANNONS
Annons

Problem med wacoms drivrutin till Graphire2

Produkter
(logga in för att koppla)

Estethia

Aktiv medlem
Jag har problem med drivrutinerna till min wacombräda (graphire2).
så fort jag har ändrat nåt i inställningarna i wacomdrivrutinen så börjar det bugga.
tex. så blir photoshop (oavsett version, språk osv) lite knäppt. jag kan inte hålla nere en knapp eller penna för länge, för då "hoppar" hela photoshop till och alla paletter blir vita en sekund, eventuella öppna funktionsfönster hamnar bakom paletterna och alla öppna bilder hoppar upp ett snäpp och hamnar en liten bit under verktygsförinställningar. myyyyycket irriterande.

sen så kan jag inte klicka direkt på något, tex. "visa skrivbordet" (jag kör PC), i aktivitetsfältet när jag har photoshop aktivt, för då hoppar muspekaren upp mitt i photoshop och det kommer upp ett varningsfönster som säger att man inte kan öppna sådana filer (genvägar) i photoshop.
i andra aktiva program går det dock bra.
ibland hoppar muspekaren helt okontrollerat oavsett vad jag gjort.
det är en massa annat småtjafs oxå som jag inte orkar skriva ner.

det hela började med att jag gjorde en anpassning för photoshop.
det är exakt samma problem i illustrator som jag oxå anpassat brädan till.
problemet dök alltså inte upp förns efter anpassningen, och det har skett på samma sätt även efter en totalblåsning och ominstallering av hela min dator, så det måste vara drivrutinen som knasar.
jag har provat att ladda ner den på nytt, men det är samma drivrutin och samma knas.
jag kan inte hitta skivan som kom med när jag köpte brädan (slarver) och kan alltså inte installera en äldre version. :eek:(

nån som har nåt förslag eller nåt knep jag kan försöka med?
det här börjar bli vääääldigt irriterande. problemet dyker inte upp på macen, men det är vid PC'n jag sitter mest.
*ynk*
hjälp. :ó(

japp, usb.
jag har försökt leta på wacoms forum efter nån med samma problem för att se vad för svar dom fått, men inte hittat. och jag är urrutten på att formulera mig på engelska, så jag är inte jättesugen på att ställa min fråga där.
men måste jag, så måste jag.
först vill jag bara kolla ifall det finns nån guru här som kan hjälpa mig... ;o)

Vilken version av drivrutinen har du och vilken vill du ha?

Och operativsystemet är?..

Du har inte nån logitech-mus på din dator..?

hittade det här:

Q. My tablet worked after the initial installation, but after restarting my computer, whenever I bring the pen to the tablet the cursor jumps to the lower right corner of the screen. What will resolve this problem?

A. This is usually caused by an older version of Logitech's MouseWare software. Open up your Add/Remove Programs control panel and check to see if you have Logitech's MouseWare installed. If so, uninstall this program and restart the computer. The Logitech Mouseware software is not required to use your mouse. However if you do want to use MouseWare, you can download and install a current version from the Logitech web site. This new version should work in conjunction with the tablet.

eller kanske det här:

My tablet was working for a while, then it stopped working. Now it moves like a mouse not a tablet. What do I do?

A. The driver process has been interrupted or halted for some reason. A simple reboot should remedy the problem. If this is a recurring problem you may have a damaged preference file.
For a Windows computer do the following:

click on Start > Search (or find) > All Files and Folders
Type "Wacom.dat" (no quotes) in the Search for Files and Folders field
Change the Look In Field to Local Hard drives and click search
Select the Wacom.dat file in the Search Results Window and delete it by pressing the delete key on the keyboard.
Restart the computer

jag har windows xp och jag vill ha en äldre version av drivrutin. vet inte vad den kan ha för nuffror, men absolut inte dom som finns på wacoms sida.

wacombräda och tangentbord (inget ändras av att jag byter tangentbord) är det enda som är inkopplat av sådan typ, ingen annan mus.
problematiken i inläggen är inte samma som för mig.

jag får tyvärr ingen registrering att funka så jag kan ladda ner dom gamla drivrutinerna.
nån som har förslag på hur jag kan göra istället?

Jag fick samma problem när jag uppdaterade drivrutinen för ett litet A6 Wacom-bord som jag använder, i kombination med XP.
Som tur är hade jag sparat en äldre version av drivrutinen. Tyvärr tror jag inte det är samma drivrutin som till Graphire, men jag ska kolla.
Så nytt verkar inte vara bäst alltid.

har du hört med Wacom?

hils/mats

Estethia skrev:
...nån som har förslag på hur jag kan göra istället?

Jag får väl ta en av mina skivor och skicka till dig.

Jag har faktiskt två originalskivor, fullt lagliga. (Jag har två plattor.)

Hör av dig via e-post.

svårt att se hur man kan ha ett olagligt wacom-bord!? ;-)

Jag har också två, lagliga, av olika ålder.

h/mats

oj va snälla ni är! :eek:D

känner mig lite dum som slarvat bort min originalskiva, men om ni såg mitt skrivbord så skulle ni förstå.
men nu löser det sig nog.
jag kollar wacoms ftp.
i annat fall får jag väl plåga er med fler rop på hjälp. ;o)

tjoho!! :eek:D

på wacoms ftp hittade jag rätt drivrutin och nu funkar allt som det ska igen! :eek:D
varenda liten bugg är borta (och det var rejält många, jag tog bara upp ett par stycken)!
det enda som man kan anmärka på är att emellanåt så kan muspekaren darra till lite med jämna mellanrum när man inte använder mus, penna eller tangentbord på en stund. men det är något jag verkligen kan leva med utan några som helst problem.

tack för all hjälp!
:eek:D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar