Annons

Problem med Wacom ritbräda

Produkter
(logga in för att koppla)

baggis

Ny medlem
Jag har en wacom ritbräda modell CTE-430 (Sapphire). Den har fungerat tillsammans med Windows XP. Nu har jag graderat upp till Windows 7 och då fungerar inte brädan trots att jag laddat hem ny drivrutin. Med originaldrivrutinen kraschade hela systemet.
Det finns ingen korrelation mellan pennans plats på tryckplattan och markörens plats på skärmen. Finns det någon som haft samma problem eller har förslag på lösning.

Hälsningar
Björn

Jag har inga tips på vad du kan göra, men skulle bara säga att jag har en ctl-460(Bamboo pen) som fungerar med windows 7. Konstigt att inte din fungerar. Borde ju inte vara något med att den inte är kompatibel i så fall.
Har du kollat deras sida?

http://www.wacom.eu/index2.asp?pid=24

Möjligt du har har kollat detta redan men jag säger det ändå.

Kolla under egenskaper i programvaran till brädan, "Pen tablet properties". Under "Pen" egenskaperna finns den en valmöjlighet som kallas "Tracking", där kan du mälja mellan "Pen Mode" eller "Mouse Mode".

Är det valt mouse mode där så funkar pennan inte i korrelation med skärmen utan den funkar som en vanlig mus, dvs lyfter du pennan och sätter ner den på ett annat ställe kommer pekaren vara kvar på samma ställe på skärmen.

Vet inte om dina drivisar ser likadana ut som mina i och med att jag har bamboo men funktionen bör finnas nånstans under inställningarna ändå.

Hoppas det löser problemet.

Mvh

Rasmus

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto