Annons

Problem med USB och Canon G10

Produkter
(logga in för att koppla)

m.lindqvist

Medlem
Har använt kameran ett par månader utan problem men nu helt plötsligt reagerar datorn inte när jag pluggar in kameran via USB. Har provat på min flickväns dator och där fungerar det utan problem så det är uppenbarligen något knas med min dator. Någon som har något förslag på vad som är fel och hur jag kan åtgärda det?

Tack

Mathias
 
Har använt kameran ett par månader utan problem men nu helt plötsligt reagerar datorn inte när jag pluggar in kameran via USB. Har provat på min flickväns dator och där fungerar det utan problem så det är uppenbarligen något knas med min dator. Någon som har något förslag på vad som är fel och hur jag kan åtgärda det?

Tack

Mathias

Ibland funkar det att helt enkelt plugga in den i en annan USB-kontakt om du har flera.

Edit: har du nyss installerat något annat tillbehör som datorn uppfattar som disk?

/FW
 
Jag har fyra USB-portar och har provat alla med samma resultat att det inte fungerar. Känns lite konstigt att alla skulle ha gått sänder så det borde vara något annat som spökar. HAr inte installerat någon hårdvara heller...
 
Jag har fyra USB-portar och har provat alla med samma resultat att det inte fungerar. Känns lite konstigt att alla skulle ha gått sänder så det borde vara något annat som spökar. HAr inte installerat någon hårdvara heller...

Nu är det iofs inte en lösning på det specifika problemet men en kortläsare är aldrig fel.

Om du kör Windows kan du försöka ta bort drivrutinerna för USB-portarna i enhetshanteraren och sedan starta om datorn. Drivrutinerna skall återinstalleras med automatik. Sedan kan du försöka igen.

/FW
 
Har använt kameran ett par månader utan problem men nu helt plötsligt reagerar datorn inte när jag pluggar in kameran via USB. Har provat på min flickväns dator och där fungerar det utan problem så det är uppenbarligen något knas med min dator. Någon som har något förslag på vad som är fel och hur jag kan åtgärda det?

Hej,

Har du provat med en annan USB sladd? Jag hade faktiskt problem med en sladd vid ett tillfälle. Det var inte orginalsladden som strulade dock.

/Ola
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.