Luguber
Aktiv medlem
Har ett par bilder som är scannade med VueScan och sparade som TIFF fil. När jag öppnar upp bilden i PhotoShop och markerar en del av bildens yta som jag avser ta en kopia på så är inte "copy" eller "kopiera" markerat i Edit meny. Självklart fungerar inte "Ctrl + C" heller.
Men om jag gör samma sak i PhotoShop Elements, så fungera det att kopiera och klistra in i ett nytt dokument.
Prövade att spara om TIFF filen till PSD fil i hopp om att PhotoShop skulle acceptera det. Men gjorde ingen skillnad.
Men när jag öppnade en JPG fil så fungerade det hur bra som helst.
Då mångar av er på Photosidan tycks behärska PhotoShop som gudar, så hoppas jag att det är någon som har en aning om vad PhotoShop inte gillar (bort räknat mig). Eller vad jag har gjort fel?
Men om jag gör samma sak i PhotoShop Elements, så fungera det att kopiera och klistra in i ett nytt dokument.
Prövade att spara om TIFF filen till PSD fil i hopp om att PhotoShop skulle acceptera det. Men gjorde ingen skillnad.
Men när jag öppnade en JPG fil så fungerade det hur bra som helst.
Då mångar av er på Photosidan tycks behärska PhotoShop som gudar, så hoppas jag att det är någon som har en aning om vad PhotoShop inte gillar (bort räknat mig). Eller vad jag har gjort fel?