Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Speedlite ST-E2 sändare

Produkter
(logga in för att koppla)

Uttryck

Aktiv medlem
Har en 350D + en 420EX blixt idag och brukar köra m blixten monterad på ett stativ istället för på kameran och blixten ska gå igång av en sändare Speedlite ST-E2 som jag har på kameran i blixtskon.

Tyvärr funkar inte min Speedlite alls just nu. Den lyser o är "på" men skickar inga signaler till blixten. Den står på Slave läge och batterierna är inte slut. Någon som har en aning om vad felet kan vara?

Förresten, hur funkar det på nya 40D med trådlös styrning av blixt? Behövs sändare ö h t eller kan man köra med kabel istället då? Vilken typ av kabel ska man använda i så fall?

Är ju dock skönt att slippa kabel tycker jag.
 
Hade samma problem en gång med min oxå men det berodde på att batteriet tagit slut så det är nog som alf skriver ovan oxå.
Testa byt batteri och provan igen.
 
Ska testa det men det lyser ju på den så batteriet kan ju inte vara dött heller.

Är ju nåt specialbatteri så undrar var man hittar ett sånt. Har för mig att dom ska vara rätt dyra.
 
Ta med batteriet till kjell o company eller liknande firma så köper du ett nytt för typ 70 spänn eller nåt.
Jag fotar mest fisk inomhus med blixt från ovan akvariet och då räcker ett sånt batteri i sändaren till drygt 1000 bilder om man fotar mycket.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.