skogsbaronen
Aktiv medlem
Sitter här och försöker installera en ny plattskärm (widescreen).
Kör jag digitalt så fungerar inte skärmskalningen som den ska.
Den enda upplösningen som fungerar (alltså som varken är för stor eller för liten) är 1280x1024, men då blir bilden utdragen. Skärmen ska ha 1680x1050 enligt specen, men då ryms det inte på skärmen.
Det går inte att rätta till in via skärmens meny. Funktionen är helt enkelt avslagen när man kör digitalt. Istället är det meningen att man ska ställa in detta via grafikkortets meny. Verkar vettigt, då denna meny försvinner när man kopplar skärmen analogt.
I menyn kan jag iaf välja bland ett antal skalningsalternativ, men skillnaderna är i det närmaste försumbara.
Kör ett GeForce FX 5200 med de senaste drivrutinerna.
Skärmen är en LG L204WT.
Vad gör jag för fel?
Någon som känner igen problemet?
Vad är egentligen förlusten med att köra analogt istället för digitalt?
Kör jag digitalt så fungerar inte skärmskalningen som den ska.
Den enda upplösningen som fungerar (alltså som varken är för stor eller för liten) är 1280x1024, men då blir bilden utdragen. Skärmen ska ha 1680x1050 enligt specen, men då ryms det inte på skärmen.
Det går inte att rätta till in via skärmens meny. Funktionen är helt enkelt avslagen när man kör digitalt. Istället är det meningen att man ska ställa in detta via grafikkortets meny. Verkar vettigt, då denna meny försvinner när man kopplar skärmen analogt.
I menyn kan jag iaf välja bland ett antal skalningsalternativ, men skillnaderna är i det närmaste försumbara.
Kör ett GeForce FX 5200 med de senaste drivrutinerna.
Skärmen är en LG L204WT.
Vad gör jag för fel?
Någon som känner igen problemet?
Vad är egentligen förlusten med att köra analogt istället för digitalt?