Annons

Problem med Sigma 70-300 DL Marco Super!

Produkter
(logga in för att koppla)

Ascona75

Aktiv medlem
Köpte två objektiv i en fotobutik som även säljer begagnat, vilket båda objektiven var.

Det ena, ett Sigma 70-300 DL macro super strular dock lite nu när jag börjat testa det.

Det har en tendens att stänga av kameran???? speciellt om jag byter till macrofunktionen...så igår blev det så konstigt en stund att kameran var avstängd på "on" och på på "off"
Den blev dock normal igen efter att jag satte på ett av mina andra objektiv.

Någon som varirt med om liknande? eller är det läge att gå tillbaka för en refound?
Min kamera är föresten en analog Dynax7.

Mv.

Tänkte bara skriva hur det gått med mitt problem.
Var idag hos en kameraverkstad där vi konstaterade att mitt Sigma objektiv fungerade felfritt på en Dynax 700si men som sagt inte på min Dynax 7.
Det verkade helt enkelt som om dom inte ville "snacka" med varandra som man säger.
Pratade senare med en kille på expert som säljer Sigma och han hade ingen lista på det, men ville minnas att vid något årtal så går där en gräns på vilka objektiv som passar med vilken kamera osv.

Hur som helst fick ja iallafall bytt till ett Minolta AF Xi 35-200 då det var den ända andra zoomen som fanns hemma just nu, och 200 funkar ju bra det med.

Mv.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar