Advertisement
ANNONS
Annons

Problem med Sigma 18-200

Produkter
(logga in för att koppla)

kanser

Medlem
Hej,
Hoppas att detta ar ratt omrade i forumet. Ursakta att jag inte har fullstandigt alfabet, befinner mig i Indonesien for tillfallet.
Jag har ett Sigma 18-200 OS till min Canon Eos 450d.
Nagat har hant med mitt objektiv, det later valdigt konstigt sa fort jag slar pa kameran, den kan inte hitta focus, varken manuellt eller auto. Nar jag forsoker ta en bild verkar det hela tiden brusa/vibrera vilket gor bilden skakig.
Forstar inte hur det hela har hant, men det enda jag kan tanka mig ar resultatet av ett smarre fall, men det hela ar markligt for ryggsacken var fullpackad och kameran ligger i en separat vaska..
Nar jag skakar lite forsiktigt pa objektivet later det som nagat ar lite lost..
Ljuder forsvinner nar jag tar ut objektivet ur kamerahuset. Nagan som vet vad en sadan reparation kostar ungefarligt, eller vad det annars kan vara?
Vet inte riktigt hur jag ska gora just nu, det hela kom sjukt olagligt.. Just nu ar jag pa Bali men funderar pa om det finns nat bra reparationscenter har eller om jag ska aka till Kuala Lumpur.
Tankte iaf hora mig for efter tips och rad.
Tack pa forhand!

Låter det som att något kuggar över kan det vara något drev till fokusen som gått sönder eller hoppas ur läge.

Annars kan jag tänka mig att linsgruppen till stabiliseringen har lossnat och ligger och skramlar.

Ljudet försvinner när du inte har optiken monterad på kameran, säger du. Det är inte så att du hör den där lilla vikten i kamerahuset? Det finns en liten vikt där som känner av om du håller kameran vertikalt eller horisontellt, och den låter lite om du skakar kameran.

Om vi antar att det ar nagat av de 2 forsta alternativen du sa, hur pass allvarligt ar det?
Jag har inte provat skaka pa kameran med objektivet i. Men allting verkar sitta i objektivet, det bor val anda inte lata nar man skakar lite pa ett objektiv, eller?
Tack igen!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar