Linss
Ny medlem
Hej! Jag köpte ett Sigma 17-70 i våras och upptäckte att det "ramlar" ut när jag vinklar kameran framåt, dvs zoomar in på max zoom. Det är oerhört irriterande då man måste hålla i objektivet för att det inte ska zooma in om man ska ta kort på, säg en sten på marken, eller vad som helst. Jag har aldrig upplevt detta med något annat zoomobjektiv där de alltid har ett motstånd som gör att objektivet inte frivilligt "glider ut" så fort man vinklar kameran nedåt.
Jag lämnade in det på garantin på Elgiganten och fick tillbaka det utan anmärkningar och beskrivningen "att de inte kunde göra något åt jordens tyngdlag". Ska objektivet verkligen vara såhär? Eller har jag fått ett dåligt exemplar som det faktiskt är fel på?
Hjälp!
Detta får mig att inte vilja använda objektivet, känns som att det var 3000 kr i sjön.
Jag lämnade in det på garantin på Elgiganten och fick tillbaka det utan anmärkningar och beskrivningen "att de inte kunde göra något åt jordens tyngdlag". Ska objektivet verkligen vara såhär? Eller har jag fått ett dåligt exemplar som det faktiskt är fel på?
Hjälp!
Detta får mig att inte vilja använda objektivet, känns som att det var 3000 kr i sjön.