Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med rullhjul...måste kameran in på service??

Produkter
(logga in för att koppla)

gurramurra

Aktiv medlem
Har fått problem med mitt bakre rullhjul som inte fungerar
problemfritt(Nikon D80).
Den slutade fungera mitt under en fotosession vilket gjorde att jag varken kunde justera slutaren eller vitbalansen, ej heller titta tillbaks på fotade bilder....
Jag hade varit ute å fotat i en halvtimme i minus 27 grader när problemet uppstod....
Det är så j*vla irriterande :(
Har någon mer haft samma problem?
Tror du/ni att det räcker med en vanlig service?
Kan det vara konstruktionsfel från Nikon?!?
Ett reklamationsärende trots att garantin gått ut?

Tror du hade haft problem att få detta som garantiärende eftersom driftstemperaturen för produkten är satt till 0-40 gr. Visst kan man fota i lägre teperaturer men -27 och plast passar nog inte så bra ihop.

Jag hade ett liknande fel på min D50, som dock fungerade delvis: drog man snabbt så gick det bra. Jag ringde Lasses, som tyckte det lät som ett serviceärende. Jag skickade in kameran till dem och blev några hundra fattigare, bara.

Per.

Har fått problem med mitt bakre rullhjul som inte fungerar
problemfritt(Nikon D80).
Den slutade fungera mitt under en fotosession vilket gjorde att jag varken kunde justera slutaren eller vitbalansen, ej heller titta tillbaks på fotade bilder....
Jag hade varit ute å fotat i en halvtimme i minus 27 grader när problemet uppstod....
Det är så j*vla irriterande :(
Har någon mer haft samma problem?
Tror du/ni att det räcker med en vanlig service?
Kan det vara konstruktionsfel från Nikon?!?
Ett reklamationsärende trots att garantin gått ut?

Känns hjulet normalt? Eller känns det löst?
Ring och hör med Lasses dom är bra att ha och göra med!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar