Annons

Problem med Reflecta projektor + CS-ramar

Produkter
(logga in för att koppla)

Takayama

Aktiv medlem
Hejsan.

Jag har en Reflecta Diamator 1506AF IR. Enligt manualen ska den klara CS-ramar och CS-magasin. De flesta av mina diabilder är framkallade och monterade på Fujilabbet i Ånge. De använder ramar som är märkta Agfa CS System. Magasinen som jag har är Reflectas egna för Agfa CS Systemet.

Problemet jag har är det trasslar väldigt ofta. Projektorn försöker mata in två bilder åt gången och då blir det stopp.

Kan någon kommentera detta? Är projektorn trasig eller är det dålig kvalitét/konstruktion på den?

Tyvärr så har jag ej börjat att använda CS ramarna före det att garantitiden gick ut så det kan vara svårt att få hjälp från Reflecta-generalagenten antar jag.

Med vänliga hälsningar,
Daniel

Det är inte så att du har missat att fälla upp vipparmen på mataren som för in bilderna? På många projektorer finns en sådan som ger en 'bredare inmatning' för glesa magasin.

Tack för svaret.
Jag vet vad du menar, har sett den lösningen på andra modeller. Men på denna kan man ej påverka bredden på matararmen. Enligt en fotobutik i Gävle så ska den ha en "universiell" bredd som ska passa alla ramar.

Rama med 3 mm Ge-Pe så slipper du problemet,har haft samma strul..blir även så med kodachromeramar..men då får du förstås använda standardmagasin istället..
mvh/gunte..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar