Annons

Problem med Reflecta Digitdia 5000

Produkter
(logga in för att koppla)

atotowi

Aktiv medlem
Så där efter några veckors brottningsmatch med Pixmania och deras IT system så har slutligen min nya scanner kommit fram :)
Men naturligt vis blev glädjen kortvarig :-(
Den hakar upp sig i processen innan scanning startar ( processen där den värmer upp lapa, "kalibrerar sig etc". 7 blink paus, sju blink....

Nån som vet vad det kan betyda, förutom det uppenbara att jag nu ska skicka scannern till Pixm. och vänta ytterligare nån månad. Har kollat i manualen, på Reflectas hemsida och provat att Googla utan resultat.

"Ironin" är att den är skickad från Sverige enbart i original emballage som varit öppnat... Så man hade ju sina misstankar redan från början.....

Jahaja, då har man brottats med den i ett antal timmar så lägger man in ett inlägg här. Då börjar den fungera igen.
Nu står den och tuggar med den medföljande programvaran.
Nästa steg blir att testa den med Silverfast och sen med Vuescan.

Jahaja, då har man brottats med den i ett antal timmar så lägger man in ett inlägg här. Då börjar den fungera igen.
Nu står den och tuggar med den medföljande programvaran.
Nästa steg blir att testa den med Silverfast och sen med Vuescan.

Hej!
Snubblade över denna tråd efter att den Reflecta 5000 som jag nyss lånat plötsligt uppvisar samma beteende.

Jag är därför nyfiken på hur det fortsättningsvis gick för dig, även om det var ett tag sedan...

Hoppas på svar.

Allt gott, och gott slut på året!
/Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar