Annons

Problem med pocketwizzard?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan!
Tänkte höra om någon har haft liknande problem med sina pocketwizzards...

Har varit på jobb i Venezuela och i Brasilien och haft nästan samma problem.

I Venezuela så gav sändaren signal periodvis hela tiden. Trodde först att det berodde på flygplatsen som låg ett stenkast från där vi skulle ha våran photoshoot.

Nu när jag ett år senare ska jobba i Brasilien hade jag nästan samma problem, sändaren ger signal hela tiden, så att dom inte går att använda.

Testa dom hemma precis innan jag åkte och dom fungerade felfritt.

Det roliga i denna soppa är att dom funkar perfekt när jag kommer hem igen, men inte i Venezuela och Brasilien!

Någon som har haft liknande problem eller vet vad det kan bero på?

mvh
Ström

Kan det vara något med radiofrekvensen, kanske det inte fungerar att ta en EU-anpassad fjärrkontroll till det landet?

Kan det vara något med radiofrekvensen, kanske det inte fungerar att ta en EU-anpassad fjärrkontroll till det landet?

Trodde pocketwizzard var dom bästa...
Hitta kartongen till radiosändarna och ja visst dom funkar bara i några länder i europa.

Vilken sändare ska man ha som funkar i hela världen?

Man ska väll inte behöva ha massa olika varianter av pocketwizzard om man ska på rundresa?

:)

Richard

Dom fungerar säkert på många ställen men däremot kör dom då olagligt på frekvenser som är avdelade till annan radiotrafik, och stör eller blir störda. Jag har inte hört om någon liknande sändare/mottagare som är godkänd överallt.

Instämmer med Anders.

"I Venezuela så gav sändaren signal periodvis hela tiden. "

Tror det istället var signal på konkurrerande frekvens och att det var mottagaren som periodvis tog emot, med tanke på att de funkar i Sverige.

Jag diggar mina PW hårt, de är aningens dyra utomlands och i Sverige hopplöst för dyra. Men de har för mig varit 100% pålitliga och om man någonsin behöver byta batteri så beror det på att man glömt dem på för mycket (lite överdrivet kanske).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar