Annons

Problem med minneskortet i Lion

Produkter
(logga in för att koppla)

marcus hev

Aktiv medlem
Hej. Jag har problem med att min nikon d90 inte dyker upp som en extern enhet i finder på min imac med Lion 10.7.1 . Alla bilder tagna med kameran dyker upp i lightroom, men minneskortet innehåller även bilder från en annan kamera som bara lagts in på minneskortet via en windowsdator. Skulle behöva få upp kameran i finder så att jag kan leta upp mappen med bilder och föra över dem till datorn. Hur tusen gör jag det? Håller på att bli galen!

Mvh. Marcus

Har inte hunnit installera Lion än, men testa med att öppna inställningarna i Finder-menyn (kanske är annorlunda i Lions gentemot Snöleoparden som jag har) och välj där att hårddiskar och externa skivor ska visas som objekt på skrivbordet.

Hoppas det löser sig.

Hej. Jag har problem med att min nikon d90 inte dyker upp som en extern enhet i finder på min imac med Lion 10.7.1 . Alla bilder tagna med kameran dyker upp i lightroom, men minneskortet innehåller även bilder från en annan kamera som bara lagts in på minneskortet via en windowsdator. Skulle behöva få upp kameran i finder så att jag kan leta upp mappen med bilder och föra över dem till datorn. Hur tusen gör jag det? Håller på att bli galen!

Mvh. Marcus

You should have a program called Image Capture on your Mac (I am pretty sure it's still there on Lion - I am still on Snow Leopard). Plug in your camera and start up the program and see what happens.

Every time you mix apples and oranges (mac and windows on ONE card - if that's what you did - you're apt to get trouble.

Otherwise, use a reader and see if that shows up.

Christer

Problemet löste sig självt när jag upptäckte att jag hade en inbyggd minneskortsläsre i min iMac =). Innan dess han jag dock läsa på ett forum att problemet tydligen inte ligger i operativsystemet utan i min d90 som tydligen inte går att ställa in på masslagring vilket skulle ha gått med de tidigare d-modellerna.

Problemet löste sig självt när jag upptäckte att jag hade en inbyggd minneskortsläsre i min iMac =). Innan dess han jag dock läsa på ett forum att problemet tydligen inte ligger i operativsystemet utan i min d90 som tydligen inte går att ställa in på masslagring vilket skulle ha gått med de tidigare d-modellerna.

Cool - congrats on solving it..=*^)

Chalk one up for Apple..=*^)

C

ANNONS