Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med minneskort (D7000)

Produkter
(logga in för att koppla)

linnno

Medlem
Hej!

Jag har fått ett problem med en av mina minneskort. Jag har två minneskortfack, jag sparar jpeg och RAW separat. I Kameran har jag ställt in kameran på att spara Raw i fack 1 och jpeg i fack 2. På senare tid har bilderna som lagrats på minneskorten lagrats som jpeg. Jag är inte säker på om det är något fel med kameran eller om det är minneskortet

Vet någon vad felet kan bero på eller har tips/råd, hör gärna av er!

linnno
 
Kan du har ändrat med qual knappen. Har hänt mig flera gånger att jag fått ändrat kvalitén av misstag flera gånger när jag tror mig ändrat Iso. Tänkte att du kanske har ställt att inte ta i raw utan enbart i jpg
 
Kan du har ändrat med qual knappen. Har hänt mig flera gånger att jag fått ändrat kvalitén av misstag flera gånger när jag tror mig ändrat Iso. Tänkte att du kanske har ställt att inte ta i raw utan enbart i jpg

Tack så mycket för hjälpen!
Jag måste ha tryckt ner qual knappen precis som du beskriver när jag har försökt byta iso!
Funkar fint igen!

linno
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.