Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med min Eizo Flexscan, höger sida mer magenta och vänster mer cyan...

Produkter
(logga in för att koppla)

Jesper71

Aktiv medlem
Hej
Något är skumt med min Eizo flexscan S2231W. Den högra sidan på skärmen (lookers right) visar mer magenta och den vänstra mindre magenta och mer cyan. Helt jävla skumt. Altså om jag drar bilden i tex PS åt höger så får den mer magenta i sig och åt vänster mindre magenta men mer cyan??? Någon som varit med om detta tidigare?? Känns som det är fel på skärmen. Jag har jkalibrerat med min spyder.

Tacksam för hjälp

//Jesper

Likadant med min, det är inte ovanligt att skärmar i låg- och mellanprisklassen är ojämna i färgerna. Vill du ha en helt perfekt skärm kan du nog få ge i runda slängar dubbla pengarna. Om jag inte minns fel så diskuteras just detta i den här tråden:

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=61178

Om det är väldigt mycket färgskiftning så kan du ju alltid gå tillbaka till försäljaren och hävda produktfel och försöka få den utbytt på garantin. Men som sagt, i den här prisklassen får man stå ut med ojämna färger.

/Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar