Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Meike MK RC6

Produkter
(logga in för att koppla)

AnneliB

Ny medlem
Hej! Jag har ett problem som jag hoppas få hjälp med. Jag har en Nikon D700 som jag är grymt nöjd med. Till den har jag köpt en fjärrutlösare Meike MK RC6. Det är den jag har problem med. Ibland funkar den klockrent, ibland inte. Det jag har problem med är att när jag ska använda den till långa exponteringar - bulb - så funkar den ibland inte alls. När jag trycker på den så öppnar den och stänger slutaren precis som vid en vanlig exponering. När den funkar som jag vill att den ska göra, då trycker jag på knappen en gång och slutaren öppnas. Sedan väntar jag så lång tid som jag vill att exponeringen ska vara och trycker en gång till på knappen på fjärrutlösaren och slutaren stängs. Det som gör mig galen är att jag vid samma fototillfälle kan få olika resultat, utan att jag har stängt av kameran eller ändrat några inställningar. Vad gör jag för fel? Alla tips välkomna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.