Annons

Problem med MB-D11

Produkter
(logga in för att koppla)

FiLLez

Aktiv medlem
Hej, har precis haft min D7000 med tre objektiv hos Lasses kameraservice för justering av af och rengörning. När jag får tillbaka den och ska skruva fast mitt batterigrepp igen så visar den bara att batteriet i mb-d11 är tomt, fast det är fulladdat!

Det fungerar om man använder aa-batterier i greppet, batterierna fungerar som de ska i kameran, det måste vara något kontaktfel i hållaren för en-el15 i greppet? Väldigt märkligt att det blir såhär efter jag haft den på service kan jag tycka, eftersom batterigreppet inte var med..

Någon som har varit med om något liknande eller har en aning om vad felet kan bero på?
 
Jag hade samma problem med min D90 och MB-D80. Här var det kontakterna som inte passade mod huset (såg en massa som hade haft samma problem på nätet, med min kombination av utrustning). Hade allt på garantireparation (allt var nytt). Sen dess har allt fungerat bra.
 
Jag hade samma problem med min D90 och MB-D80. Här var det kontakterna som inte passade mod huset (såg en massa som hade haft samma problem på nätet, med min kombination av utrustning). Hade allt på garantireparation (allt var nytt). Sen dess har allt fungerat bra.

Okej, blir att höra av sig till cyber då, nån som vet hur lång garanti det är i detta fall? Har nog precis passerat ett år..
 
ANNONS