Stefan71a
Aktiv medlem
Konstaterade när jag var uppe i Lofoten att MB-D10 greppet är väldigt känslig för kyla. Vi hade ca 1-2 plus grader men jag råkade genast ut för problem med batterigreppet, det slutade upprepade ggr att fungera efter ca 30 sekunder o sade att batteriet (EN-EL4) var tomt fastän det var nyladdat under natten. Provade att byta batteri till ett annat EN-EL4 o samma problem straxt därpå att det var tomt o kameran hängde sig. Provade att ändra inställning till och använde det interna batteriet först istället för batterigreppets, men upplevde samma typ av problem snabbt igen.
Tänkte höra ifall det är ngn annan som har upplevt liknande fall? Se ju i manualen ör MB-D10 att den endast är garanterad att fungera från 0-40 grader C och detta ligger ju i närområdet, men trodde nog lite mera då man ofta har lite säkerhets marginal.
När jag enbart körde med det interna batteriet o monterade av hela batterigreppet fungerade kameran helt OK utan några problem.
//Stefan
Tänkte höra ifall det är ngn annan som har upplevt liknande fall? Se ju i manualen ör MB-D10 att den endast är garanterad att fungera från 0-40 grader C och detta ligger ju i närområdet, men trodde nog lite mera då man ofta har lite säkerhets marginal.
När jag enbart körde med det interna batteriet o monterade av hela batterigreppet fungerade kameran helt OK utan några problem.
//Stefan