ravi
Aktiv medlem
Jag får inte igång liveview på min D700. Jag har ställt in handhållet/stativ och olika utlösarlägen. Sen vrider jag på ratten till läge Lv. Sen när jag trycker på avtryckaren händer ingenting. Det verkar i alla fall som att kameran har fattat något, för när jag trycker på infoknappen på baksidan och får upp informationen på displayen kan jag se att det utlösarläge som jag ställt in visas i form av antal bps. När jag inte fick igång liveview med hjälp av ratten på ovansidan testade jag att koppla liveview till funktionsknappen på framsidan. Det gick inget bättre. Det känns som att det bara är frågan om ett mjukvarufel, men det är svårt att avgöra. Har någon annan samma problem? eller är det något mer jag borde göra för att få det att fungera? På sidan 99 i manualen står det att man måste ha ett AFS-objektiv för att det ska gå att köra liveview med kontrastavkännande autofokus i stativläget. Måste man alltid ha AFS när man kör liveview? Det hittar jag ingen info om i manualen. Det skulle kunna vara förklaringen till mina problem i så fall.