Annons

Problem med Graphire 3

Produkter
(logga in för att koppla)

MaxZ

Aktiv medlem
Har precis fått hem en Graphire 3 från Wacom! Wohoo säger jag bara! Känns inte helt naturellt än, men det kommer nog snart.

Dock har jag upptäckt 2 problem som ni kanske kan hjälpa mig med (jag kör Win XP):

1. När jag väljer penseln i PS samt en viss penselstorlek, då vill inte pennan ta hänsyn till storleken utan liksom bara skriver tunnt även när jag valt en tjock pensel... Använder jag musen istället får jag rätt storlek på pensel. Vad gör jag för fel?...

2. När XP sätter går i viloläge och när jag skal logga in igen på mitt konto, då fungerar varken pennan eller musen. Istället är jag tvungen att koppla in en annan mus för att få liv i pekaren :) Igen, vad gör jag för fel?...

/Max.

Har en Graphire 2, formodligen en viss skillnad... Men, det kan inte vara en inställnig i drivrutinen för pennan, för, trycker du hårt i ps så ritar den oxå tjockare, eller hur? Borde gå att stänga av.

Det där med att den försvinner, har ett liknande problem, fast, den försvinner lite då och då.
Då brukar jag bara byta usbport, då sätter den igång igen. Irriterande, men det funkar. Misstänker att det är något drivrutinstjall i xp med usb2.0 och via-chipset (vild gissning).

Hoppas det kan vara till nån hjälp..

Nej, den ritar inte tjockare när jag trycker hårdare. Iaf inte så att jag märker en skillnad.

Kommer runt det där med inloggningssida via tangentbordet så detta är egentligen inget problem längre. Men det andra är lite konstigt...

Goldfish skrev:
Använder du de senaste drivrutinerna? Om inte kan det vara en idé att ladda ner och använda dem!

Det skall jag kolla med en gång... Fick manicken igår och tänkte inte på att de senaste drivers kanske inte hann med...

När du ritar med penseln i PS kan du behöva gå in i penselegenskaperna och justera lite. Finns bla en som heter Shape Dynamics där man kan stänga av tryckkänsligheten.

Vet inte vilken version av PS du har men så här ser det ut i 7:an.

Bilagor

• ps_brush.gif
    ps_brush.gif
    8.9 KB · Visningar: 129
Aha! Det låter onekligen som nåt som skulle kunnat påverka iaf! Det skall jag prova när jag kommer hem, tack för tipset!
/Max.

ANNONS