Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med fokus 50D

Produkter
(logga in för att koppla)

henga

Medlem
Köpte en 50D begagnad för ett tag sedan och har kommit fram till att där är på tok för mycket inställningar för min kunskap..
Är väldigt grön på området och fotar mest på Autoläget men tycker inte att jag får särskilt skarpa bilder.

På kameran sitter ett Tamron 17-50 2.8.

Har testat att återställa alla komstiga värden men är rädd att jag återställt något som kanske skulle varit igång eller liknande.

Tips?

Ladda gärna upp en fullstor bild på nätet och länka oss dit, då kan vi nog enklare hitta vad som kan vara bekymret för dig, utan bild blir det väldigt svårt att gissa sig till vad problemet kan vara.

vet inte om det går att se på denna bild eller om den blir för liten eller något...

Bilagor

• IMG_0452.jpg
    IMG_0452.jpg
    91.1 KB · Visningar: 84
Vilka punkter är det som autofokusen väljer på bilderna som inte har skärpan där den ska vara?

På "P/TV/AV" läget ska du kunna välja vilken fokuspunkt som ska användas, testa t.ex. "P" läget och flytta fokuspunkten och se om det blir bättre.

Samma knapp som plus och längst upp till höger på baksidan av kameran, punkten kan du flytta med joysticken och troligen snurrhjulet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar