Annons

Problem med export av foton från LR4 till PSE11

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag sedan ett halvår tillbaka LR4 och brukar arbeta med huvuddelen av mina bilder i LR. För de bilder som kräver lite mer än LR4 redigerar jag bla i Elements. Tidigare har jag haft Elements 9 men jag köpte för någon vecka sedan Elements 11

Det jag upptäckt sedan jag installerat PSE11 är att jag inte längre har möjlighet att högerklicka och klicka på redigera i PSE. Den möjlighet är skuggad. Däremot är det inte några problem att redigera i Nik softwares svit som jag även har.

När jag upptäckte detta hade jag både PSE 9 och 11 installerat. Nu har jag tagit bort PSE9 men det hjälper inte.

Är det någon annan som haft liknande upplevelse, problem och framförallt lösning?
 
Det borde gå om du går in på Preferences, fliken External Editing, och talar in för LR att du vill använda PSE11 som extern editor.
 
Jag kollade i LR 3 som jag har. Gå in på redigera högst upp brevid arkiv. Klicka på inställningar och välj extern redigering. Där bör du kunna välja/leta dig fram till ditt nya elements.
För långsam...
 
Så var det ja....hmm måste ha ändrat det när jag installerade Nik software...alltså inte PSE11 fel..var nog ett tag sedan jag använde PSE....

Tack för svaren båda två.

Case closed!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.