Annons

Problem med eos-m rawfiler i Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

novak1

Medlem
Tjaba!

När jag importerar mina bilder som är i raw från en canon eos-m så får jag bara felmedelande att dem inte stöds!

Någon som har samma problem eller en lösning?

tack på förhand!

Vilken version har du på Lightroom? Det är nog bara nyare versioner som stödjer den kameran. Vad du kan göra så är det att prova med att uppdatera programmet. Allt detta under förutsättning att du inte importerat från den kameran tidigare.

Vilken version har du på Lightroom? Det är nog bara nyare versioner som stödjer den kameran. Vad du kan göra så är det att prova med att uppdatera programmet. Allt detta under förutsättning att du inte importerat från den kameran tidigare.

Kör med den senaste uppdateringen! Nej första gången jag använder den kameran i lightroom!¨

tack för ett snabbt svar

Om du går in på Adobes hemsida så kan du se om din version stödjer kameran Min GISSNING är att du behöver 12.an, men kanske att det även går med 11:an, men på version 10 tror jag att det är kört.

Om du går in på Adobes hemsida så kan du se om din version stödjer kameran Min GISSNING är att du behöver 12.an, men kanske att det även går med 11:an, men på version 10 tror jag att det är kört.

OOPSSSS.

Nu var jag inne på Elements. Version 5 är den nyaste.

Haha! Den finns inte med!

Men hur menar du? haha vad borde jag göra, inse fakta att jag inte kan köra mina rawfiler ännu i lightroom?

tack för hjälpen
Om du ska använda Lightroom så får du skaffa en nyare version. Version 4.2 med Camera Raw 7.2 är minimum. Annars funkar Canons eget program, som följde med kameran.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto