Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med D70

Produkter
(logga in för att koppla)
Har problem med min Nikon D70 då den har slutat att läsa av minneskortet. Det står bara [CHA] istället för att visa antalet bilder i systemfönstret. Och så fort jag sätter på kameran börja [CHA] att blinka, och i bländarfönstret blinkar "fE E" istället för bländartalet. Har testat byta kort vilket inte gav något reslutat. Var inne och frågade hos expert, vilket inte heller gav resultat, de hade ingen aning. Någon som kanske vet något?
All hjälp och fakta uppskattas.

Tyvärr var min idé att du skulle byta minneskortet då det brukar vara det det hänger på.

Expert är ju verkligen ingen idé att fråga då de är allt utom experter på någonting.

Ta ut minneskortet och titta in i luckan och se om du ser stiften där inne, kolla om något ser böjt ut eller om det sitter skit i den. Prova att blåsa rent med lite tryck luft (med lågt tryck, blås inte med munen).

Om inte annat så borde Lasses Kameraservice kunna titta på den, prova att ringa och fråga också. Väldigt trevliga de gångerna jag har pratat med dem.

http://www.lassesks.se/

Lycka till!

Mvh

Rasmus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar