Annons

Problem med CS4

Produkter
(logga in för att koppla)

Gilraen

Medlem
Jag har nyligen köpt en ny kamera (Nikon D300s) och införskaffade mig då Adobe Photoshop CS4 i samma veva då D300s raw-filer inte går att öppna i min gamla version av Camera raw till CS3. Nu kan jag öppna rawfilerna och bilderna visas i CS4. Men de ser verkligen mysko ut. Bilden är uppdelad i fyrkanter varav ena halvan är täcks av svart färg. Jag förstår inte vad felet är och skulle vara evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig? Bilderna ser ut så även om jag öppnar dem i JPEG också i CS4. Jag bifogar en bild så att ni kan se problemet.

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • bild.jpg
    bild.jpg
    12.7 KB · Visningar: 199
Jag tror nog mer på att det är OpenGL-renderingen som spökar, för det ser väl inte ut sådär inne i Camera Raw?

Har du uppdaterat grafikkortsdrivrutinerna?
 
Testa att klicka i eller klicka ur "Enable OpenGL Drawing". Starta om mellan ändringarna. Ingen aning om det hjälper...
 
Jag tror nog mer på att det är OpenGL-renderingen som spökar, för det ser väl inte ut sådär inne i Camera Raw?

Har du uppdaterat grafikkortsdrivrutinerna?

Nej, det ser helt normalt ut inne i camera raw och man kan öppna filen i ps som vanligt. Ända problemet är att det ser sådär konstigt ut. Nej det har jag iofs inte gjort och min dator är ca 3 år gammal. Jag ska prova det så återkommer jag.
 
Testa att klicka i eller klicka ur "Enable OpenGL Drawing". Starta om mellan ändringarna. Ingen aning om det hjälper...

Ja, det hjälper säkert men det är bättre att försöka lösa problemet först. Gör man som du skriver förlorar man några av nyheterna i CS4, bl a att bilderna ser vettiga ut oavsett vilket zoomtal man valt.
 
Ja, det hjälper säkert men det är bättre att försöka lösa problemet först. Gör man som du skriver förlorar man några av nyheterna i CS4, bl a att bilderna ser vettiga ut oavsett vilket zoomtal man valt.

Det funkade inte ändå så jag ska försöka uppdatera drivrutinerna till grafikkortet. Vi får hoppas att det går. Känns ju lite surt annars.
 
Det funkade inte ändå så jag ska försöka uppdatera drivrutinerna till grafikkortet. Vi får hoppas att det går. Känns ju lite surt annars.

Jag har för mig att du måste starta om CS4 för att det ska hjälpa, om du nu inte gjorde det. Fast att få det att fungera med OpenGL är som sagt bättre.
 
Nu funkar PS CS4. Det var drivrutinerna som behövde uppdateras samt lite småfix i datorns inställningar! Tack allihopa för att ni försökte hjälpa mig!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.