Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med CF ejectknappen pa 350d!

Produkter
(logga in för att koppla)

aaos

Ny medlem
Hej

Ejectknappen för CF kortet pa min nya 350d har försvunnit in i kameran, och varken den eller CF kortet kommer upp. :-( Har ni haft liknande strul? Finns det ngt att göra utom att lämna in (beställt fran nätet sa det vill jag helst inte)??

Surt, första gangen jag försökt fa upp kortet (San Disk Ultra 2gb)

Hoppas pa hjälp!
Joel
 
Trist.

Jag hade detta problem på en Minolta Dimage 7i, ganska snart efter att den var ny. Det visade sig att knappen hade gått av en bit in i kameran. Då fick jag ur kortet med hjälp av en pincett, tång eller en liten sax som jag lät greppa om alternativt bräcka upp kortet ur facket. Mankan anta att Canon inte har konstruerat kortläsaren själva, utan köpt den som standardkomponent av en underleverantör.

Om kortet inte går att få ur kan alltid under väntan på service USB-kabeln anslutas och bilderna överföras till datorn den vägen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.