Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

problem med blixten

Produkter
(logga in för att koppla)

t-quick

Aktiv medlem
Sitter och leker lite studio hemma med en
slavutlösare med blixtsko till min
ex430 blixt och en ir sändare på 30d
men blixten vill bara utlösa första gången
sen får jag starta om blixten för att få den
att utlösas igen.

Någon som vet vad felet är?

.tacksam för svar.

Jag använder också en speedlite 430ex, och upplever problem med att den laddas upp väldigt långsamt... Måste alltid ha helt nya batterier av bästa kvallité. Har köpt uppladdningsbara som jag laddar upp inför varje fototillfälle, men känns som att det måste finnas något bättre sätt.

Vad gör jag för fel? är storebror 580ex bättre, snabbare?

430EX I & II har en uppladdningtid på 1/10s till 2s. Jag tycker det är helt ok.
580EX II har en uppladdningtid på 1/10s till 6s, men är starkare än lillbrorsan.

/Stefan

hm, ja, hade uppladdningstiden endast varit 2 s. hade jag varit nöjd... de är betydligt längre än så

Det tar ibland dubbelt så lång tid att ladda upp med vanliga alkaliska batterier. De siffror jag angav var Ni-Mh batterier av bra kvalité.

När jag ska iväg på nåt uppdrag så laddar jag alltid upp batterierna. Låter man Ni-Mh batterier ligga utan att användas så laddas de ut en aning.

/Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar