kortkort
Aktiv medlem
Har en AF-360FGZ blixt till min K10D. Misstänker att jag har något inställningsproblem, då i princip alla bilder blir alldeles för underexponerade. Blixten är inställd på PTT-L (för automatik. När jag läser manualen så tror jag mig förstå att det ända jag behöver ställa in är blixten skall stå i läget A.Zoom. Formatet skall den väl fixa automatiskt? SYNC.knappen låter jag stå i läget längst till vänster (leading-shutter-curtain sync). Jag har inte ställt in någon exponerings-kompensation på blixten.
Kameran ställer jag på Tv och 1/180 sekund och vitbalansen inställd på blixt.Ingen exponeringskompensation inställd på kameran heller.
I princip varenda blixt jag tar blir underexpeonerad! Vad tusan gör jag för fel???
Vore tacksam om det finns någon kunnig person som kan ge mig några tips. Har svårt att tro att det är fel på blixten.
Kameran ställer jag på Tv och 1/180 sekund och vitbalansen inställd på blixt.Ingen exponeringskompensation inställd på kameran heller.
I princip varenda blixt jag tar blir underexpeonerad! Vad tusan gör jag för fel???
Vore tacksam om det finns någon kunnig person som kan ge mig några tips. Har svårt att tro att det är fel på blixten.