Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med bilder i PS CS4

Produkter
(logga in för att koppla)

Stefan Mag

Aktiv medlem
Haft Photoshop CS3. Inga problem. Uppgraderat till CS4. Allt köpt i butik så det är inga konstiga nedladdningar, allt på CD.
När jag har uppgraderat till CS4 så blir bilden på arbetsytan konstig. Fyrkantiga och triangulära rutor täcker hela bilden. Om jag öppnar i Raw så är bilderna normala i raw convertern men när dom hamnar på arbetsytan i CS4 så är rutorna och trianglarna där. Följer med upp till 400% förstoring sen kan man se detaljerna i bilden utan fyrkanter och trianglar.
Mid dator är en Acer Extensa 5420 med 4 GB minne. Modernt grafikkort. Som sagt med CS3 inga problem.
Nån som har en aning var felet ligger?
 
Haft Photoshop CS3. Inga problem. Uppgraderat till CS4. Allt köpt i butik så det är inga konstiga nedladdningar, allt på CD.
När jag har uppgraderat till CS4 så blir bilden på arbetsytan konstig. Fyrkantiga och triangulära rutor täcker hela bilden. Om jag öppnar i Raw så är bilderna normala i raw convertern men när dom hamnar på arbetsytan i CS4 så är rutorna och trianglarna där. Följer med upp till 400% förstoring sen kan man se detaljerna i bilden utan fyrkanter och trianglar.
Mid dator är en Acer Extensa 5420 med 4 GB minne. Modernt grafikkort. Som sagt med CS3 inga problem.
Nån som har en aning var felet ligger?

Testa tryck CRTL+' och se om de försvinner
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.