Annons

Problem med bilden till min Sony Digital8

Produkter
(logga in för att koppla)

FiskMedMos

Ny medlem
Jag har en Sony TR-V 120 (tror jag) Digital8 från 2001.
För ett tag sedan började den uppföra sig märkligt. När jag spelade upp filmerna från kameran till TV:n var det tre tjocka och gråa horizontella ränder på TV-bilden. Dessa fanns även på den lilla skärmen på kameran.
Finns här någon som vet vad detta kan bero på? Jag skulle verkligen bli skitglad om någon kunde hjälpa mig! Jag har massor av ovärderligt material på mina Digital8-band och jag vill gärna föra över dessa till min dator.

Nu ger jag mig kanske ut på djupt vatten, men Digital8 systemet använder en roterande trumma med flera läs/skriv-huvuden på. Om ett eller flera läshuvuden har lagt av borde du få ränder av den typ du beskriver.

Så det blir till att besöka kamerareparatören eller hitta en annan Digital8 spelare, vilket som är det nog hög tid att föra över materialet till datorn.

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto