Annons

Problem med bärbar hdd

Produkter
(logga in för att koppla)

pennywally

Aktiv medlem
Hej!

Jag har nyligen beställt två st MyBook2 på 500gb vardera för backup. Så långt OK, men när jag pluggar in dem i datorn så får jag upp ett felmeddelande:

"Det gick inte att aktivera installationsprogrammet för Volume. Kontakta maskinvaruåterförsäljaren för besked."

Detta med en OK-knapp till.

Skumt var förnamnet. Jag hittar diskarna i diskhanteraren, men jag kan inte formatera dem. De står markerade som aktiva, men när jag försöker formatera till NTFS så står det att de ej är aktiva och att jag ska starta om datorn för att aktivera...

Samma sak i Partition Magic.

Det skummaste är kanske att efter att jag tryckt OK på detta felmeddelande som kommer när man pluggar in dem så kommer den sedvanliga bubblan upp nere till höger, och i den står det att "Maskinvaran nu är installerad och redo för användning"

Men nej, den dyker inte upp någonstans. Jag kan inte komma åt skiten.

Bärbar PC med XP sp 2.

Det här är väl en fråga som enklast du får svar till om du ställer den på ett datorforum, eller "bara" Googlar på "usb harddrive doesn't show up in windows xp"

Men, kolla in under "Kontrollpanelen" och gå in under "Administrationsverktyg" och därefter väljer "Datorhantering". Om du kan se disken där är det bra.

Kolla in det här: "http://techrepublic.com.com/5208-6230-0.html?forumID=101&threadID=225737&messageID=2256522".

Den killen hade glömt att formatera sina hdd.

det gick inte att aktivera installationsprogrammet för Volume

Jag har samma problem som trådstartaren. Kör WIndows XP Pro med SP 3 och har plötsligt problem med att datorn inte vill installera/aktivera nya hårddiskar. Det är två hårddiskar som ger mig följande meddelande:

Det gick inte att aktivera installationsprogrammet för Volume