Annons

Problem! Hur anpassar ni era bilder till crimson?

Produkter
(logga in för att koppla)

Chewbacca

Aktiv medlem
Hej fotovänner,

ska framkalla en bil och ge bort. Döm min förvåning när storleken ur bilden inte fungerar efter ramen.

Bilden jag vill ha har storlek 210x300, ramens mått. Men se det går inte. Tidigare har vi fått bilder med avklippta huvud och vita kanter. Ska det verkligen vara så?

Behöver jag måttbeställa ramar hädanefter eller vad är det frågan om?

Ex så kan jag inte få en bild i 10x15. Men 10x16 går bra. Så ska det väl inte vara? Ska man behöva fota utefter att man behöver beskära bilden så fort man ska framkalla? Eller är detta bara ett problem som existerar hos Crimson?
 
Verkar som att de inte har ett webanpassat program där man själv (väldigt enkelt och snabbt då man flyttar en ruta på bilden, denna ruta är det som sen trycks på papper) kan beskära bilden och sen sända den till dem. Dessa program är bra då de visar exakt vad som är beskärt i den önskade pappersformatet. Du kan ju annars göra det själv också i valfritt bildprogram, lite jobbigare bara.

/edit, är det film/negatuv du skickar till dem? Då blir det genast svårare! :(
Men det är samma problem i grund och botten. Proportionerna av negativen stämmer inte med pappersstorleken, 35mm är proportionerna 1.45 och A4 är 1.43. Så det är skillnad.

/edit, såg inte den andra tråden! Kanske går att flytta mitt svar dit och stänga denna? :)
 
Senast ändrad:
ANNONS