Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem. Eos digital solution disk

Produkter
(logga in för att koppla)

CC_Riders

Ny medlem
Hej.

Jag har nyss fått hem min nya canon eos 40d, men jag står inför ett litet problem.Min CD-Rom funkar ej :/ Jag hittade en liten lapp där det står:

STOP! Be sure to install the driver software from the enclosed CD-ROM before connecting the camera to your computer with this cabel.

Så jag antar att det är rätt viktigt att få den där: eos digital solution disk v15.1 installerad. Hur går jag tillväga? Finns det en möjlighet att ladda hem den? Länka gärna. Eller går det ändå att få över bilderna utan problem? Tills jag har fixat en ny cd-rom. Tacksam för hjälp.

I Windows XP går det utmärkt att koppla in kameran med den medföljande kabeln utan att installera de program som finns på CD:n.

Det som finns på CD:n är bland annat ett bildbehandlingsprogram, bildbläddrings program och ett program för att föra över bilder från kameran till datorn.

Ett alternativ är att ladda ner en demoversion av Downloader Pro från http://www.breezesys.com/downloads.htm Det fungerar i 30 dagar.

I Windows XP går det utmärkt att koppla in kameran med den medföljande kabeln utan att installera de program som finns på CD:n.

Det som finns på CD:n är bland annat ett bildbehandlingsprogram, bildbläddrings program och ett program för att föra över bilder från kameran till datorn.

Ett alternativ är att ladda ner en demoversion av Downloader Pro från http://www.breezesys.com/downloads.htm Det fungerar i 30 dagar.

Åtminstone har jag haft problem med att XP måste ha nya drivers för varje ny Canon jag har skaffat. Det kan vara riktigt meckigt ibland att få till det.
Har vid några tillfällen varit tvungen att avinstallera all Canon programvara och installera om innan det fungerat.
På Macen är det bara att koppla in USB-kabeln och köra. Även 1DMKIIN som på PC bara går på Firewire. Varför skall Microsoft göra det enkelt när man kan djävlas med miljoner människor och skapa arbete åt 100 000 tals PC support nördar.

Åtminstone har jag haft problem med att XP måste ha nya drivers för varje ny Canon jag har skaffat. Det kan vara riktigt meckigt ibland att få till det.
Har vid några tillfällen varit tvungen att avinstallera all Canon programvara och installera om innan det fungerat.
På Macen är det bara att koppla in USB-kabeln och köra. Även 1DMKIIN som på PC bara går på Firewire. Varför skall Microsoft göra det enkelt när man kan djävlas med miljoner människor och skapa arbete åt 100 000 tals PC support nördar.

Har också haft problem tidigare. Men med service pack 2 verkar det som att det är löst. För på de maskinerna fungerar det för mig i alla fall.

ANNONS