Annons

Problem D200 + AF-S 105/2.8 VR

Produkter
(logga in för att koppla)

Maxe

Aktiv medlem
Har nyligen inhandlat en ny macroglugg, nämligen nya Nikons 105/2.8 VR. Mitt problem (som jag även hade med mitt tidigare Tamron 90/2.8) är att gluggen har tendens att fastna i närgränsläget. Detta gör att man måste vrida tillbaka fokuseringen manuellt för att sedan köra igen. Detta inträffar både vid macro- och porträttfotografering. AF-C eller AF-S har ingen betydelse.

Det lustiga är ju att jag hade samma problem på Tamrons macroglugg, denna krängde jag ju iväg då jag dels var sugen på nya Nikon's samt inte var beredd att ta "tredjepartsbataljen" med Nikon support.

Någon annan som har sammma problem, eller köar Ni fortfarande efter er glugg (OT - jag väntade en hel månad från beställningsdatum, eller 14 dagar från förskottsbetalningsdatum).

Mvh

Johan Maxe

Inga problem här med D200 + 105Vr. Funkar som det ska. HAde du samma problem med ett Tamron 90 så är ju en inte helt okvalificerad gissning att du har något problem med kamerahuset.

MattiasN skrev:
Inga problem här med D200 + 105Vr. Funkar som det ska. HAde du samma problem med ett Tamron 90 så är ju en inte helt okvalificerad gissning att du har något problem med kamerahuset.

Att det skulle vara nånting med huset har givetvis slagit mig med. Den fungerar ju klockrent med AF-S 17-35/2.8 och AF-S 70-200/2.8 samt AF-D 50/1.8 så det är ju lite förbryllande.

// Johan Maxe

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto