Maxe
Aktiv medlem
Har nyligen inhandlat en ny macroglugg, nämligen nya Nikons 105/2.8 VR. Mitt problem (som jag även hade med mitt tidigare Tamron 90/2.8) är att gluggen har tendens att fastna i närgränsläget. Detta gör att man måste vrida tillbaka fokuseringen manuellt för att sedan köra igen. Detta inträffar både vid macro- och porträttfotografering. AF-C eller AF-S har ingen betydelse.
Det lustiga är ju att jag hade samma problem på Tamrons macroglugg, denna krängde jag ju iväg då jag dels var sugen på nya Nikon's samt inte var beredd att ta "tredjepartsbataljen" med Nikon support.
Någon annan som har sammma problem, eller köar Ni fortfarande efter er glugg (OT - jag väntade en hel månad från beställningsdatum, eller 14 dagar från förskottsbetalningsdatum).
Mvh
Johan Maxe
Det lustiga är ju att jag hade samma problem på Tamrons macroglugg, denna krängde jag ju iväg då jag dels var sugen på nya Nikon's samt inte var beredd att ta "tredjepartsbataljen" med Nikon support.
Någon annan som har sammma problem, eller köar Ni fortfarande efter er glugg (OT - jag väntade en hel månad från beställningsdatum, eller 14 dagar från förskottsbetalningsdatum).
Mvh
Johan Maxe