Annons

Problem att uppdatera Ricoh GR Digital I

Produkter
(logga in för att koppla)
Försöker uppdatera min Ricoh GR Digital I. Kör mac, en powerbook g4, och har laddat hem och installerat alla senaste filer från Ricoh. När jag försöker uppdatera så går det fint tills jag ska dra ur sladden från kameran och trycka play + upp + zoom, jag väljer ok men får felmeddelandet "incorrect rewriting file".

Någon som stött på samma problem men har en lösning? Jag har mailat Ricoh men inte fått något svar än.

tack på förhand!

kallegoescreative skrev:
Försöker uppdatera min Ricoh GR Digital I. Kör mac, en powerbook g4, och har laddat hem och installerat alla senaste filer från Ricoh. När jag försöker uppdatera så går det fint tills jag ska dra ur sladden från kameran och trycka play + upp + zoom, jag väljer ok men får felmeddelandet "incorrect rewriting file".

Någon som stött på samma problem men har en lösning? Jag har mailat Ricoh men inte fått något svar än.

tack på förhand!

Nu kör jag XP, men jag uppdaterade min genom att föra över filerna från datorn direkt på minneskortet med en kortläsare och updaterade sedan kameran från minneskortet, betydligt enklare procedur.

/kent

Re: Re: Problem att uppdatera Ricoh GR Digital I

Bokeh skrev:
Nu kör jag XP, men jag uppdaterade min genom att föra över filerna från datorn direkt på minneskortet med en kortläsare och updaterade sedan kameran från minneskortet, betydligt enklare procedur.

/kent

Hur gjorde du det rent praktiskt? Kan jag bara dra over nagon av filerna

GR DIGITAL FirmUpdater
GR DIGITAL FirmUpdater X
QRFLECT3
QRFLECT7

till minneskortet och sen trycka play + upp = zoom pa kameran?

Re: Re: Re: Problem att uppdatera Ricoh GR Digital I

kallegoescreative skrev:
Hur gjorde du det rent praktiskt? Kan jag bara dra over nagon av filerna

GR DIGITAL FirmUpdater
GR DIGITAL FirmUpdater X
QRFLECT3
QRFLECT7

till minneskortet och sen trycka play + upp = zoom pa kameran?

Om nagon mer har trubbel att uppdatera: Jag la filerna

QRFLECT3
QRFLECT7

i roten pa minneskortet och sen tryckte play + upp + zoom och det funkade finfint! Tack for hjalpen pa traven Kent!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar