Annons

Problem att teckna Creative Cloud

Produkter
(logga in för att koppla)

SussN

Ny medlem
Jag försöker starta en prenumeration av Lightroom (med PS på köpet så att säga) men när jag har loggat in på Adobe får jag bara upp det här felmeddelandet.

"Creative Cloud-medlemskap erbjuds för närvarande inte i ditt land eller din region (Swaziland), men om du vill kan vi meddela dig när det blir tillgängligt. Om du inte längre bor i det här landet/regionen kan du logga in för att uppdatera ditt konto, eller skapa ett nytt Adobe-id för landet du för närvarande bor i. En lista över de länder Creative Cloud är tillgängligt i finns på vår sida för tekniska specifikationer och tillgänglighet för språk."

Jag bor garanterat inte i Swaziland, har så vitt jag vet aldrig angett det någonstans, jag har kollat mina inställningar, valt svenska som språk och valt region Europa och Sverige där också. Men det hjälper inte.

Någon som har en aning om vad jag kan ha gjort för fel?
 
Måste blivit fel

Måste ha blivit registrerat fel på Swaziland istället för Sverige av någon anledning. gå tillbaka och tetsa att göra om. swaziland borde rimligvis ligga precis före Sverige så antingen slant du lite och tryckte swaziland eller så ligger registreringen förskjuten. Om det inte fungerar, testa att ange landet efter Sverige (kan det vara ost och klocklandet i alperna?) och se om du då får Sverige (dvs allt är förskjutet). Funkar inte det: Kontakta supporten..:). Så hade jag gjort iallafall. Lycka till..:).
 
Problem med creative cloud

Hej, jag tänkte testa att ladda ner testversionen av lightroom men mitt creative cloud konto verkar vara till min gamla mail, som är hackad, med andra ord så kan jag inte bekräfta min mailadress och därför inte ladda ner programmet. På internet är det rätt mailadress, mailadressen som inte stämmer är den ner laddade creative cloud som kommer upp i högra hörnet. Och tydligen den man behöver, någon som vet hur man kan ändra mail på denna?
 
Jag kan inte heller köpa lightroom för jag befinner mig i Swaziland!?

Känns märkligt om jag skulle ha valt det landet. Måste vara nått fel hos adobe.
Hittar heller ingenstans man kan byta land.
 
När jag loggar in på mitt Adobe konto så har jag möjlighet att byta namn längst ned på sidan 'Översikt', jag är visserligen inte CC kund men detta borde inte ha någon betydelse.

Så här ser ikonen ut.
 

Bilagor

  • land.jpg
    land.jpg
    6.4 KB · Visningar: 220
Jag chattade med Adobes support och dom var tvungen att stänga mitt konto och göra ett nytt för att det skulle fungera. (med samma mail adress)

Nu funkar det allafall bra
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.