Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PRO-tjänst från Crimson, lite lurig för konsumenten!

Produkter
(logga in för att koppla)

mange78

Aktiv medlem
Ni som använder PRO-tjänsten hos Crimson , varför gör ni det? Är det bara för att kunna få det samlat på en faktura?

Som konsument utan F-skatt tänkte jag att detta kunde vara skönt och få det på faktura, men jag har kommit fram till att man i viss mån blir lurad här faktiskt. Det blir moms på såväl fakturaavgift som fraktavgift. Dessutom är fraktavgiften dyrare på PRO-tjänsten än ex. Poster-tjänsten för exakt samma produkt.

Ett exempel:

Bilden är en 50x75.

- PRO-tjänsten: Kostnad för bild, 76 kr (exkl moms). Emballagekostnad 18 kr (exkl moms). Då är 20% rabatt avdragen för 4-dgr på labb. Totalt inkl moms= 117.50. Till detta kommer en frakt på 49kr + moms=61 kr. Vilket ger ett slutpris på 178.50.

- Poster-tjänsten: Kostnad för bild, 95 kr. Frakt 42 kr. Alla priser inkl moms. Totalt 137 kr. Och då behöver man inte vänta på bilden 5 dgr, utan man får den direkt. Man slipper alltså en dyrare frakt och en emballagekostnad.

Nåt att tänka på, kanske även för mindre företagare? Vad vet jag?
 
Ingen som reagerat som jag? Eller är det kanske bara jag som är så petig att man tänker på sånt här...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.