ANNONS
Annons

Prissättning

Produkter
(logga in för att koppla)

arkadia

Aktiv medlem
Hej,

jag ska ha följande uppdrag och jag har inte riktig åning hur mycket jag skall få betalt för detta.

Produktbilder mellan 600-1000 Stück för katalog (papper format och elektronisk) + att bilderna skall förberedas i riktig format och behandlas i dator.

Ska jag få pengar för timman eller för varje bild?

Jag vill inte ligga för högt och förlora kunden men jag vill inte vara för billigt heller.

Några tipps?

Tack på förhand.

Cornelia

Klurigt värre, du måste sätta dig o räkna ut hur lång tid du tror det kommer att ta dig o fotografera och reedigera alla bilder. Jag rekomenderar betalt per timma, kanske 800:- per timma in moms.
Ilkka

arkadia skrev:
Produktbilder mellan 600-1000 Stück för katalog (papper format och elektronisk) + att bilderna skall förberedas i riktig format och behandlas i dator.

Jag tycker att du skall skaffa dig BLF:s cirkaprislista (http://www.blf.se/). Du har inget att tjäna på att sälja dig för billigt. Min erfarenhet är att det, i princip, är omöjligt att få upp priserna om man börjar för lågt. Ta rätt betalt och gör ett bra jobb istället.

Självklart skall du vara förhandlingsvillig om det handlar om långa jobb eller större volymer. Se då till att kunden förstår vad det lägre priset beror på.

/G

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar