ForsPhotos
Aktiv medlem
Jag har nyligen fått ett erbjudande om ett uppdrag åt ett företag som vill att jag fotar deras tjänster. Dom vill ha foton på deras personal när dom arbetar och detaljbilder, i stort sett liknande bilder som dom redan har (www.femtiofem.se) fast uppfräschade såklart.
Enligt dom så uppskattas det ta en hel dag och de vill ha "fullständiga rättigheter till bilderna som ska vara redigerade vid leverans".
Eftersom det skulle bli mitt första uppdrag åt ett större företag så kan väl det dra ner priset rätt så mycket kanske? Jag studerar dessutom fortfarande på gymnasie andra året (17 år) fortfarande vilket innebär att jag inte har någon fullständig utbildning inom området men är däremot väldigt aktiv med fotandet och skulle ändå klassa mig själv som bäst av dom i klassen åtminstone (kaxigt värre).
Så det jag undrar är vad kan man ta betalt för ett sådant arbete?
Dvs.
En hel dags arbete
Fullständiga rättigheter
Redigerad vid leverans
Enligt dom så uppskattas det ta en hel dag och de vill ha "fullständiga rättigheter till bilderna som ska vara redigerade vid leverans".
Eftersom det skulle bli mitt första uppdrag åt ett större företag så kan väl det dra ner priset rätt så mycket kanske? Jag studerar dessutom fortfarande på gymnasie andra året (17 år) fortfarande vilket innebär att jag inte har någon fullständig utbildning inom området men är däremot väldigt aktiv med fotandet och skulle ändå klassa mig själv som bäst av dom i klassen åtminstone (kaxigt värre).
Så det jag undrar är vad kan man ta betalt för ett sådant arbete?
Dvs.
En hel dags arbete
Fullständiga rättigheter
Redigerad vid leverans