Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prisråd

Produkter
(logga in för att koppla)

Muskot

Medlem
Hej!

jag har 2 uppsättningar med Canon EOS 300D med diverse tillbehör som jag har tänkt sälja på blocket. Skulle behöva ha lite hjälp med prisråd, ska jag sälja allt i ett paket, dela upp det i 2 paket, kanske sälja blixtarna för sig, hur mkt kan man ta betalt? Vad tycker ni? Jättetacksam för svar :)

Har följande saker:
2 x Batterigrepp BG-E1 med 2 batterier
Blixt Sigma EF-500 DG ST med bouncer
Blixt Canon Speedlight 430EX II med bouncer
Canon EOS 300D - svart
Canon EOS 300D - grå
2 x Filter skylight
2 x Kortläsare CF
2 x Laddare CB-5L
Minneskort SanDisk CF Ultra 2 1GB
Minneskort SanDisk CF Extreme III 2GB
2 x Objektiv Canon EFS 18-55
Objektiv Sigma 55-200DC

Bilagor

• DSC_0012.JPG
    DSC_0012.JPG
    66.4 KB · Visningar: 257
Senast ändrad:
Jag har inget konkret prisråd att komma med, däremot avråder jag dig från att försöka sälja allt i ett paket. Det blir oftast väldigt svårsålt, man ska ha en väldans tur om man hittar någon som vill ha precis allt om man säljer många saker.

Jag antar att du vill bli av med allt för att köpa nyare prylar ganska snart? Du kan ju lägga upp sakerna var för sig på antingen blocket eller varför inte tradera, du kommer säkerligen bli av med det mesta, folk bjuder ganska friskt är min erfarenhet.

Lycka till med försäljningen.

Hej!

jag har 2 uppsättningar med Canon EOS 300D med diverse tillbehör som jag har tänkt sälja på blocket. Skulle behöva ha lite hjälp med prisråd, ska jag sälja allt i ett paket, dela upp det i 2 paket, kanske sälja blixtarna för sig, hur mkt kan man ta betalt? Vad tycker ni? Jättetacksam för svar :)

Har följande saker:
2 x Batterigrepp BG-E1 med 2 batterier
Blixt Sigma EF-500 DG ST med bouncer
Blixt Canon Speedlight 430EX II med bouncer
Canon EOS 300D - svart
Canon EOS 300D - grå
2 x Filter skylight
2 x Kortläsare CF
2 x Laddare CB-5L
Minneskort SanDisk CF Ultra 2 1GB
Minneskort SanDisk CF Extreme III 2GB
2 x Objektiv Canon EFS 18-55
Objektiv Sigma 55-200DC

En 350D kostar idag inte mer än ca 2000kr på begagnatmarknaden. Då ingår i regel 18-55. Minneskort, batteri, laddare och filter är också sådana där grejer som brukar ingå.
Batterigreppet höjer priset lite, men inte mycket.
Säg att du får max 1500kr för ovanstående (per st dvs. du har ju dubbla uppsättningar).

Det är nog blixtarna och 55-200at som har något egentligt värde. 430an kanske går för 1500kr.
Sigmablixten vet jag inte riktigt. Är det en äldre modell?
Likaså 55-200at. Är det också en äldre modell? Kan inte hitta det.

Som Peter säger är det svårt att sälja i paket. Det kan också vara svårt att sälja så gamla saker separat. Batterier passar sällan till nya produkter osv. Är filtren billiga kanske det är mer arbete än förtjänst att få iväg dem.
Kanske är det enklast att vara generös och inkludera dessa saker med kameran (som jag skrev i mitt inledande stycke). Lockar kanske fram en köpare.

Jag vet inte hur jag hade gjort faktiskt. Jag hade nog sparat det mesta. Utmärkta prylar att skola in barnen på. Gör ju inte så mycket om dom går sönder, och bildkvaliteten är ju inte helt fy skam =)

tyvärr är det nog inte värt så mkt mer än ett par tusenlappar, om du ens får det sålt, förutom blixten som tidigare sagts kanske ger 1500 kr. Digitalsystemare är färskvara, särskilt första generationens konsumentkameror.

Hej,

först vill jag bara tacka för alla svar! Jag kommer nog göra så att jag säljer blixtarna för sig och sedan kamerorna i varsitt paket. Ha det bra!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar