Annons

Prishjälp - hittar inget lämpligt i BLF

Produkter
(logga in för att koppla)

piratjenny

Avslutat medlemskap
Jag upptäckte idag att en av mina bilder har använts utan tillstånd som motiv på t-shirt, keps etc i en webshop.
Jag kommer självklart att kontakta den person som driver webshopen för att begära ersättning för detta.

Jag har kollat igenom BLFs prislista men kan inte hitta nåt riktigt bra jämförelsepris. Har nån nåt förslag på vad man skulle kunna jämföra det med?

/Jenny
 
kan inte hjälpa dig ang. BLF, men hyffsat bra betalt beronde på om den personen tjänat pengar att sälja tröjor mm eller....
 
Mejlade till personen ifråga imorse. 10 minuter senare var bilden bortplockad. Har dock inte fått något svar på mitt mejl (som var mycket trevligt och sakligt formulerat).
 
Jag har tagit skärmdumpar av alla sidor där bilden förekommit. Jag tror att produkterna i webshoppen produceras vid beställning, och det är mycket möjligt att ingen vara har producerats. I min värld spelar det egentligen ingen roll, eftersom intentionen var att producera varor med bilden på.
 
Du skulle kanske beställt en t-shirt först, för obestridliga bevis på att han säljer olovligt. :)
 
Det är bra (ang skärmdumpar). Om de inte är särskilt intresserade av att kommunicera (ens i din värld) så är det bara att sätta bildombudsmannen på dem.
 
ANNONS