Annons

Prishöjning på Efke hos Photax :(

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Det är med gråten i halsen som jag nu meddelar (för de som inte redan sett det) att Photax har höjt priset på Efke-.filmerna (upp till 35% höjning).

Detta faktum och deras frakt på 95 kr (de har inte servicen att posta filmer som brev) gör att det inte längre är någon större skilnad för mig att handla där, utan jag kan lika bra handla på YFO och få rabatt där.

Finns det någon annan bra leverantör som har Efke till ett sjysst pris ? Tyskland, England eller Sverige ?

Mvh

niklas
www.niklaswibom.com

Hmm, är det höjt? Sedan när? (förra veckan och förra månaden var priserna samma på iaf 400-filmen.)

KB25 10-pack = 349:-
KB50 10-pack = 295:-
KB100 10-pack = 395:-
KB 400 10-pack =245:-

OT. Photax tycker jag fö har landets bästa kundservice.

Jo, priserna är höjda ganska rejält sedan jag handlade för några veckor sedan. Både film och papper har höjts. Förut kunde jag ladda en KB 25, 50 eller 100 för ca 12-13 kr rullen men nu tar de 395 för en 30m råfilm vilket blir ca 20 kr. KB400 tillverkas av Ilford och de har kanske inte höjt priserna varför denna film har samma pris?

Senast ändrad:
Om man gillar fujis filmer kan man köpa neopan 400 100ft för ca 300 kr och neopan acros 100 100ft för ca 350 kr från www.unicircuits.com/ dom tar dessutom endast ca 50 kr i frakt (från japan).

Svar från Photax

Hej,
Tack för ditt e-mail.

Ni frågade oss: Kommer priset att sjunka i framtiden?

Hmmm....spekulation om silver-priset...

Batterierna i kristall-kulan är tyvärr slut, så vi kan inte svara på det... ;-)

Med vänlig hälsning,

PHOTAX

Låter ju rimligt att det handlar om silverpriset och att Photax därmed har dyrare inköp.

Och apropå silver i övrig.. Silvertråd att göra smycken av har stigit hela 75% hos försäljarna. Går att pruta med massköp till en viss del, men det brukar ju gå även med film..

Det verkar väl också ganska rimligt att anta att film, papper och liknande (på något längre sikt) kommer att bli dyrare, ju färre som använder det?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar