Annons

Prisfråga, Canon objektiv.

Produkter
(logga in för att koppla)

Nembra

Medlem
Hejsan, ber om ursäkt för om det är fel forumdel att skriva i.
Hur som helst så ska jag sälja 2 utav mina objektiv nu och är osäker på vad jag ska ta för dom?

1:a Tamron 17-50; Objektivet är ca ½år gammalt och har sen första minuten haft ett UV filter på sig för att skydda linsen. Det är välvårdat och har inte tagit så många bilder med det.

Jag har funderat på 3,000-3,500 för detta.

2:a Sigma 10-20; Det här objektivet är aningen äldre, 1½år men har nog tagit färre bilder än med Tameron'en. Den har inte haft ett UV filter på sig tyvär, men har princip bara legat i sin söta stötskyddande (till viss del iaf) tygförpackning.

Detta är jag osäker på, då dom verkar ha höjt priset från när jag köpte det.
 
Gå in på tradera och titta på vad avslutade auktioner landat på för pris. Det ger en bild om vad marknaden är beredd att betala för dem.

Jag skulle inte TRO att du får mer än 3000kr för Tamronen. Sigman kan du möjligen få något mer än 3000kr för, men nu bara gissar jag hej vilt. :)
 
När jag köpte mitt 10-20 för länge sedan var det i princip oanvänt och det var inte så långt efter att det kommit ut. Då gav jag 3600 för det så mer än 3500 får du troligen inte för det om du inte har tur och hittar någon som hag dålig koll...
 
jag sålde mitt sigma 10-20 i absolut nyskick med låda och allt för några veckor sedan i sthlm för 3500 kr, var inga problem att hitta köpare, Jag skulle inte tro att du kan få mer än 2500 kr för Tamronzoomen, de brukar väl ligga där, och nu har det dessutom kommit en, om än medioker, ny version med bildstabilisering.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.