Annons

prisfest hos nikon...eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

cmyk

Aktiv medlem
enligt senaste reklambannern på fotosidan är det prisfest hos nikon.se,

passa på att fynda,
dom säljer superzoomen 200-400/4 VR för 77990 SEK,
snacka om festpris!

cyberphoto säljer samma glugg för
61950 SEK,

vill du vara helt säker på att nikon svenska skall få mycket pengar att festa för så jämför också med priset hos zebramedia:

56100 SEK,

prisfest var det ju, 22000 svenska blanka kronor rakt ner i Nikon Svenska AB:s rymliga fickor, har ni fest eller?

PS. eller varför inte festa loss med ett AF-S Nikkor 500 mm f/4D IF-ED II för 110000 SEK,
det är bara 33000 SEK dyrare än hos zebramedia,
tänk vilken fin fest Nikon Svenska kan ha för dom pengarna..

Nu kanske du undrar om du e bjuden då?

ehh...nej jag tror inte det va..
 
Senast ändrad:
..he he,...festligt var ordet, sa Bull.

...eller så kan man dra till Staterna och nypa en 200-400 för runt 40 lock. Ännu billigare om man som jag känner någon i en annan delstat,...och dessutom är på väg över dit. (Gissa om det suger i 200-400-tarmen!?)
 
Ingemar Eliasson skrev:
..he he,...festligt var ordet, sa Bull.

...eller så kan man dra till Staterna och nypa en 200-400 för runt 40 lock. Ännu billigare om man som jag känner någon i en annan delstat,...och dessutom är på väg över dit. (Gissa om det suger i 200-400-tarmen!?)

det är till och med ännu värre än så..
dollar är riktigt låg nu..

200-400/4 går loss på $5100 på BHphotovideo vilket ger 34505 SEK

bara 225% dyrare om man handlar hos Nikon sverige alltså, brukar man inte säga att det är momsen som skiljer??

Nikon kanske har råkat räkna med 125% moms i stället för 25% ??

;)
 
cmyk skrev:
brukar man inte säga att det är momsen som skiljer??
Jag tror du har glömt arbetsgivaravgifter och de anställdas beskattning på lönerna. Klart att priserna blir högre.
Men det är ändå ingen bra ursäkt i det här fallet.
 
Det festliga kanske är att de överhuvudtaget har några Nikonprylar att sälja? För det är ju inte priset man konkurrerar med om man säljer Nikon. Fiffigt av dem att öppna eget i det läget, och läga vantarna på de få leveranser som passerar sundet?

Men vad vet jag.

/Per
 
Makten skrev:
Jag tror du har glömt arbetsgivaravgifter och de anställdas beskattning på lönerna. Klart att priserna blir högre.
Men det är ändå ingen bra ursäkt i det här fallet.

rimligtvis borde det ju vara billigare med färre mellanhänder. Men om priserna är högre när man handlar direkt från Nikon så har jag svårt att förstå varför man skulle handla där..
 
Det kanske är ett smart sätt att stödja återförsäljarna?

Genom att ha höga priser direkt hos leverantören ser ju ÅF.s priser ut att vara riktigt låga och fina.
 
carpelux skrev:
Det kanske är ett smart sätt att stödja återförsäljarna?

Genom att ha höga priser direkt hos leverantören ser ju ÅF.s priser ut att vara riktigt låga och fina.

låga å fina vette tusan..

men alltid lurar det väl nån stackare,

=)
 
Få se här nu...

In på Nikonstore, välj fyndhörnan - där finns det väl inga objektiv?

Men det är klart, om alla läste rätt och förstod allting på samma sätt - så skulle det ju inte finnas så mycket att diskutera om på forumen:)

Hälsningar

Adam
 
carpelux skrev:
Det kanske är ett smart sätt att stödja återförsäljarna?
Genom att ha höga priser direkt hos leverantören ser ju ÅF.s priser ut att vara riktigt låga och fina.
Schwuuh! (Joo) - de e nog de som e syftet..?
Det vore ju 'självmord' att konkurrera med sina egna ÅF...
YoursTruly,
_/h:mad::n:s:N.
 
Tyckaren skrev:
Få se här nu...

In på Nikonstore, välj fyndhörnan - där finns det väl inga objektiv?

Men det är klart, om alla läste rätt och förstod allting på samma sätt - så skulle det ju inte finnas så mycket att diskutera om på forumen:)

Hälsningar

Adam

Prisfest var det...

..fyndhörnan hos nikon är väl lika intressant som en mellandagsrea på Jysk,

fast en coolpix 880 fanns det..nikon skriver så här:

"COOLPIX 880 är en, i digitalkameravärlden, riktigt gammal kamera. Vill du gå emot strömmen, sticka ut på festen och vara riktigt kultig? Då är COOLPIX 880 något för dig.
Skaffa en kamera som inte setts till sedan 2001, skaffa en COOLPIX 880."

=)

skulle vilja lägga till " ..den är så långsam att du garanterat missar alla viktiga ögonblick du vill föreviga för framtiden. Den extremt korta batteritiden hjälper dig också att inte få den där bilden som du så gärna ville ha."


annars så kör fortfarande nikon med "oj-vad-det-regnar-reklamen-ut-å-fota-ändå" för D80, nån som fortfarande inte tror att den är vädertätad?

misstänker att dom festar för mycket på marknadsavdelningen...
 
Senast ändrad:
Ja, nikons rekommnderat pris är väl alltid ett skämt. Som tidigare nämndes 500mm optikens pris.

Du får canons 500 MED is för 60 och ett &00 för 84 i sverige...
E inte det sjukt för oss nikonister så säg..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.