Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prisförslag vid försäljning

Produkter
(logga in för att koppla)

Elvispen

Medlem
Hejsan!
Jag tänkte hoppa upp till fullformat nu och undrar om ni har lite bättre koll på vad man kan sälja saker för. Jag tänkte sälja:

Nikon D80
Sigma 18-50mm f/2.8 EX HSM
Sigma 30mm f/1.4 EX HSM

Och alla tillbehör som kommer med dessa. Självklart UV-skydd på objektiven som suttit där sedan dag 1. Allt är ca 6 månader gammalt.

Vad tror ni man kan få för dom? Separat och i paket?

Jag kollade på Blocket när jag sålde min D80. Det ger en hyffsad "bild" av värdet. Jag fick de jag begärde samt såld inom 3 dagar.

My'kay. Kör väl på den då. Annars tycker jag folk ofta sätter helt galna priser på blocket. Men får väl köra lite efterforskningar och använda lite vett så kanske det ska gå.

Kolla på lite avslutade auktioner på tradera med, håller med om att många tar överpriser på blocket. Sen finns ju annonser här på fotosidan och cyberfoto (cyberbörssen) som man kan lägga upp sina grejer på utan kostnad för att öka chanserna en smula.

Skulle själv köra Tradera om jag var osäker på priset. På Fotosidan och Blocket är det rätt många som tar ut överpriser...

My'kay. Kör väl på den då. Annars tycker jag folk ofta sätter helt galna priser på blocket. Men får väl köra lite efterforskningar och använda lite vett så kanske det ska gå.

Jag såg att ett D80 hus kostar nytt 5000:- idag sedan att nypriset på dina gluggar ligger på ca 8000:- totalt ca 13000:-. Samt 6 mån gammalt alltså lite garanti kvar fortfarande. Om man begär runt 10000:- tror jag folk skulle välja en ny D90 med ett 18-105mm istället. Kanske 7000:- för allt skulle vara rimligt paketpris. Jag skulle nog försöka mig på att sälja allt var för sig. Tror man skulle förlora minst på det.

Lycka till !!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar