Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Priset på en Canon AE-1?

Produkter
(logga in för att koppla)

Barfotabarn

Ny medlem
Jag behöver hjälp med att ta reda på vad en begagnad Canon AE-1 kostar? Det är nämligen så att jag ska köpa en tillsammans med fyra objektiv av en god granne. Jag ska betala halva priset av vad den skulle kosta ute i en affär. Jag vet bara inte vart jag kan ta reda på det. Finns det någon här som har nån aning om vad kostnaden skulle kunna vara eller vart jag kan fråga? Tack så mycket. Ha det bra. /Malin

Det beror lite på om det är originalobjektiv och vilka i så fall. Sitter det t.ex. en FD17/4.0 med i paketet så kan det ensamt säljas för mer än kameran. Det finns ju objektiv som fortfarande drar in hyfsade pengar.

En AE-1 med ett par objektiv brukar gå på runt 1500kr. Då är det oftast inte Canonobjektiv utan andra märken. Normalobjektiv (50mm) brukar nästan alltid vara original. Kamerorna såldes oftast med detta objektiv på.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto