Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Priser & Tillgång på kvalitetsobjektiv i Asien

Produkter
(logga in för att koppla)

Johannes Tallroth

Aktiv medlem
Hej!

Är "på jakt" efter ett par objektiv, modell dyrare båda Canonobjektiv ur L-serien. Framförallt är det EF 300/2.8 IS USM jag är intresserad av.
Tyvärr gjorde jag missen att inte inhandla ett i USA trots att jag var där då dollarn stod i 5.90 SEK (Hur dum får man vara??)
Tänkte höra om någon har koll på den asiatiska marknaden? Kina, Thailand, Singapor etc. Hur ligger priserna där om man jämför med EU & USA?
Någon som handlat dyra gluggar från asien?

Alla tips och råd tas tacksamt emot!

Mvh
Johannes Tallroth
www.johannestallroth.se
 
Hej!

Jag kan bara uttala mig om Thailand och har ar det generellt ganska dyrt! Kanske t.o.m. dyrare an hemma i sverige.

MVH /Robert
 
Priser i Singapore...

I allmänhet är det nog en aning billigare här, men med en svag krona har skillnaden dock blivit mindre. Men det är oxo tydligt att det skiljer mellan olika gluggar/kameror. Vissa kostar i princip samma som hemma o andra är upp till 20% billigare här, så svårt att säga genrerellt tyvärr. Möjligen kan man säga att på lite dyrare grejer kan det skilja lite mer, i %. Dock är det inte alltid världsgaranti här, utan bara lokal garanti i Singapore, o hur ska man värdera det...?? På optiken du kikar på, skiljer det dock en del, om jag kollat rätt. Omräknat till svenska kronor kostar den knappt 40.000 SEK här, inkl lokal moms på 7%, vilket väl är en slant billigare en hemma. För vad det var värt för dig.... Lycka till!!
 
Nikon 70-200 från HK

Hej!
Jag köpte mitt 70-200 2.8 G från Kea Photo i Hong Kong förra sommaren betalade i GBP och tjänade tämligen mycket mot priset här hemma. Så det är värt att kolla men tänk på att det finns en väldigt stor risk för moms!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.