Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prisbild på Blocket

Produkter
(logga in för att koppla)

imajica

Aktiv medlem
Ohoj!

Sitter här och letar digital systemkamera, och kollar givetvis beg-sajterna.
Är det nån mer än jag som häpnar när man ser priserna på Blocket?
Hittade till exempel en Canon 350D med kit-objektiv för 8000. Det får man ju en sprillans ny 400D för i närmaste elektronikaffär!
Och det finns mängder med kameror som ligger bara några hundra under nypris. Varför skulle man då välja en begagnad? Uppenbarligen är det många som inte kollar prisbilden innan de annonserar.

Jag inser att det här inte är någon fråga, men jag var bara tvungen att spy lite galla nånstans, för man blir ju halvt vansinnig när man bläddrat igenom annonserna där.
Finns det ingen myndighet man kan vända sig till :)

Om du vill kan du ju se det som att Blocket, tack vare sin fantastiska 'synlighet', kan göra att din fotoutrustning behåller sitt värde bra över tiden..

/Per

Ja, det är helt vansinnigt. Jag sålde min Nikon D50 med lite extra lull-lull men utan glugg för 4000:-. Trots att det får anses vara ett ganska lågt pris så var det inte mer än 3-4 personer som hörde av sig! Då undrar man ju hur många som hör av sig när man sätter ut ett D50-kit för 7000:-. Det är ju vad det kostar nytt. Folk är fan inte kloka.

Det är nästan altid bra prutmån på blocket. Att t.ex sälja sin bil där kräver att man går ut med minst 25% överpris.

håller med..blocketpriserna är helt vansinniga och sätter man själv ut en seriös annons och anger priset långt under de man ser som normalt på blocket då får man en hel uppsjö med mail där folk genast vill pruta ned varan till hälften..numer skriver jag alltid att prutare får se sig om efter andra objekt och inte besvära mig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar